T.C. Mİllî Eğİtİm BakanlIğI
HATAY / ANTAKYA - Gökçegöz İlkokulu

Haberler

Kas

KOMPOST NEDİR? 

Bitkisel ve hayvansal atıkların nemli-oksijenli ortamda bekletilerek organik gübreye dönüşmesi işlemine kompostlaşma denir. Kompost değişik şekillerde ve değişik araçlar kullanarak elde edilebilir. Doğal ortamdakine benzer şekilde bitkisel artıklar koku yapan anaerobik bozulmaya izin vermeyecek şekilde oksijenli bozunmaya uğratılır. Böylece hızlı ve temiz bir gübre elde edilmiş olur.

 

KOMPOSTA NELER KOYULABİLİR?

Komposta konulabilecek malzemeler; sebze meyve kabukları ve artıkları, taze otlar ,çay atığı, yeşil yapraklar ve yumurta kabuklarıdır. 

Kompostunuza çok su eklerseniz mikroorganizmalar boğulur ve ölürler. Atıklarınız gübreye dönüşmez ve çürürler. Sağlıklı bir komposta dokunulduğunda ılık olmalıdır.

 

 KOMPOSTA NELER KOYULMAZ?

Komposta girmemesi gereken malzemeler var. Bunlar, kalan yağlı yiyecekler, tohuma kaçmış otlar, çay ve kahve poşetleri ve elbette plastikler ve toprağın içinde görmek istemeyeceğimiz işlenmiş kağıt, temizlik malzemeleri gibi şeyler. Özellikle soğuk kompostta et, balık, süt gibi hayvansal ürünler ve narenciye girmemeli.

Kas

Doğa Timleri-Nature Teams e-twinning projemizin öğrencileri web02 araçlarından momentcam ve chatterkid uygulamalrını kullanarak avatarları yaptılar ve avatarlarını konuşturarak kendilerini tanıttılar. Öğrencilerimiz küçük yaşta teknolojiyi olumlu yönde kullanmanın mutluluğunu yaşadılar.

Kas

Doğa Timleri-Nature Teams e-twinning projemizi başta okulumuz idarecilerine, öğretmnelerine, öğrencilerine ve velilerine tanıttık. Öğretmenlerimizin, öğrencilerimizin ve velilerimizin projemize olan ilgi ve alakası bizleri çok memnun etti. 

Ekm

                     Çevrenin korunması, az ham madde kullanım bilinci, çevre kirliliğin en aza indirgenmesi, tasarruf tedbirlerinin öğrenilmesi, kaynakların ekonomik kullanılması. Bilinçli nesiller yetiştirmek, çevre bilinci-geri dönüşüm bilincine sahip, etkin- katılımcı-yaparak yaşayarak süreçte yer alan öğrencilerimiz ile projede farklı yöntem ve teknikler kullanarak, teknolojiyi de etkin kullanarak projemizi sürdürmeyi amaçlıyoruz. İleri dönüşüm çalışmaları ile de işlevselliğini yitirmiş eşyaları yaratıcılığımız ile kullanılır hale getirip kazanmayı da amaçlıyoruz.

Nis

Yine Yeni Yeniden projemizin mart ayı etkinlik ve çalışmalarını chatroomdan değerlendirdik. Öğrencilerimizn çok keyif aldığı ve projemiz etkinlik ve çalışmları hakkında olumlu dönüşler sağladığı bu chatroom etkinliğimiz çok keyifli geçti.

 

Nis

Yine Yeni Yeniden e Twinning projemiz kapsamında görevli öğrencilerimiz etkinlikler ve çalışmları doğrultusunda çeşitli web 02 araçları ile tanşmakta. Bunlardan biriside mindmeister. Öğrencilerimiz mindmeisterte İnternetin olumsuz etkileri ile ilgili ortak çalışmaya katkıda bulundular.

Mindmeister ile kavram haritaları,  kavramların kendileri ile aynı kategorideki diğer kavramlarla bağlantısını gösteren bireysel öğrenme araçlarıdır. Bir başka deyişle tek bir kavramın aynı kategorideki diğer kavramlarla bağlantılarını belirten somut grafiklerdir.

Nis

Vantrolog sayın Burak PARLI, proje öğrencilerimize sunum gerçekleştirdi. Kukla ve sihirbazlık gösterisini izleyen öğrencilerimiz sayın Burak PARLI'ya çeşitli sorular yönelterek çok meraklı oldukları ortaya koydular.

Vantrolog nedir? Sesi bir başkasından geliyormuş gibi konuşabilen kimselere vantrolog veya vantrilok denilmektedir. "Karnından konuşanlar" diye de anılmakta olan vatrologlar, kendi normal seslerini kullanmalarından başka ikinci bir ses daha çıkartabilmektedir.

Nis

Projemizin mart ayı etkinliklerinden olan tophum topları hazırlama çalışmlarını öğrencilerimiz gerçekleştirdiler. Hazırladıkları tohum toparını toprak ile buluşturarak doğamıza can verdiler.

Tohum topu, çeşitli tohumlar yaş ve verimli toprak ile karıştırılır küçük top tipine getirip çil ile kılıflandırılır ve güneşten kurutulur.
Tohum toplar çevreye dağıttıktan sonra içindeki tohumlar böcekten ve kuşlardan korunur durur. Taşın üstüne düşse bile, nemlendikten sonra içindeki verimli toprak fideyi hem nemli tutar, hem de besler. Böyle tohumların fazlası gelişip ve büyüye biler.
Tohum toplar az sayıdan elden yapılır.

Nis

Karışık Ülke Takımlarımızı Kemak web 02 aracını kullanarak oluşturduk. Oluşturduğumuz karışık ülke takımlarımızı Wordwall web02 aracını kullanarak oluşturduğumuz çarkı felek ile yapılacak etkinliklerle eşleştirdik.

Mrt

eTwinning projemiz "YİNE YENİ YENİDEN" projesi ile ilgili projede görevli öğrenciler web 02 araçlarını kullanrak atık piller ile ilgili çalışma yaptılar. 

Mrt

Yine Yeni Yeniden eTwinning projemizin okul panosunu öğrencilerimiz ile birlikte hazırladık. Okulumuz eTwinning proje öğrencileri projemiz ile ilgili her türlü bilgi ve gelişmeye ait dökümanları panomuzda sergileyeceklerdir. Okulumuz öğrencileriöğrencileri yürütmekte olduğumuz proje ile ilgili her türlü haber, bilgi ve çalışmalra rahatlıkla panomuzdan ulaşabilecektir.

Mrt

Yine Yeni Yeniden eTwinning projemiz ile ilgili mart ayı ortak ürün çalışmamız olan Harf Mandalasını öğrencilerimiz ile birlikte gerçekleştirdik. Projede yer alan diğer öğrencilerimiz ile birlikte yaptığımız mandal çalışmalarını birleştirerek güzel bir ortak ürün elde ettik. Ortak ürün çalışmlarına katkılarımızdan dolayı öğrencilerimiz çok mutlu oldular.

Mrt

Yine Yeni Yeniden eTwinning projemiz mart ayı çalışmlarından kuş yemliklerimizi atık malzemeleri kullanarak öğrencilerimizle birlikte hazırladık. Öğrencilerimiz atık malazemelerden  hazırladıkları kuş yemliklerini okulumuz bahçesindeki ağaçlara assarak kuşların beslenmelerini sağladılar.

Mrt

 

Okulumuz müdür yardımcısı Mete ALPASLAN'lan rehberliğinde yürüttüğümüz eTwinning projemiz "YİNE YENİ YENİDEN" projesi ile ilgili öğrencilerimiz web02 araçlarını etkin kullanmaya başladılar.

Web 2.0 Araçlarının Olumlu Yönleri:

Sadece web araclarını kullanarak çok kaliteli bir öğrenme ortamı oluşturmak mümkün değildir. Web araçları diğer öğrenme ve öğretme yöntemleri ile birlikte destekleyici, etkileşim ve işbirlikçi özelliklerinden yararlanılarak kullanılınca çok daha verimli sonuçlar alınabilir çünkü 2.0 web araçları;

  • Etkileşim, işbirlişi ve iletişimi sağlar.
  • Bilgi ve içerik oluşturmayı mümkün kılar
  • Kullanımları hem kolay hemde esnektir.
  • Öğrencilerin hem bilgisayarda klavye kullanarak yazı yazma hemde öğrenme süreçlerinde teknoloji becerilerini geliştirmeyi mümkün kılar .
  • Öğrencilerin işbirlikçi çalışmalarını sağlayan yeni yöntemler sağlanır.
  • Öğretmen – Öğrenci, Öğrenci – Öğrenci arasındaki mesafeyi azaltır çünkü okul dışında da online çalışma inkanı sağlar.Öğrenci hem arkadaşlarından hemde öğretmeninden okul saatleri dışında yardım alabilir buda daha iyi sürekli bir işbirliği sağlar.
  • Öğrenimi geleneksel ( Öğretmen, ders kitabı, öğrenci, 4 duvar ) kalıpların dışına çıkarır.
  • Öğretmen rehber, öğrenci ise kendi öğrenme sürecini ve şeklini oluşturan ve karar veren kişi konumundadır. Bu durumu şöyle acıklayabiliriz. Öğretmen konusunun içeriğini ve standartlarını ve hedeflerini verir ve öğrenciye kaynaklar sunar. Öğrenci bu standartlar ve hedefler doğruldusunda bireysel veya grup olarak konuyu nasıl ve hangi metod ile öğreneceğine kendisi ve grubu ile karar verir.
  • Web araçları öğrenciler için öğrenmeyi daha anlamlı hale getirir ve öğrenciler daha motive olmuş bir şekilde öğrenme sürecinin bir parçası olurlar ve farklılaştırılmış öğrenme yöntemleri geliştirirler.

Mrt

          2020-2021 eğitim öğretim yılı Gökçegöz İlkokulu olarak okulumuz müdür yardımcısı Mete ALPASLAN rehberliğinde yürüttüğümüz eTwinning projemiz "YİNE YENİ YENİDEN" projesinin amaçlarına uygun çalışmalara başlamış bulunmaktayız.

 

        Amacımız doğa dostu, çevre bilinci edinmiş ve atıkların dönüştürülebilir olduğu bilincini edinmiş bireyler yetişitirmekti. Bu amaçla proje ekibimiz öğrencilerle birlikte okulda yapacağımız çalışmalrı bütün okula ve öğrenci velilerine yaygınlaştırmak, proje ile ilgili farkındalık yaratmak ve her zaman doğa dostu olan nesiller yetiştirmektir.